Re: XDM maakt cli-weergave in de war

Hoi Rutger,

Op 10-04-19 om 11:11 schreef Rutger van Sleen:
> Hoi allemaal,
>
> Sinds kort ben ik XDM gaan gebruiken als display manager. Ik wil
> namelijk graag dat er meerdere Xservers gestart worden na het booten.
> Dat maakt het mogelijk dat mijn gezin simpel een andere VT kan pakken,
> zonder dat ik na hoef te denken over switch-user mogelijkheden.

Ik heb geen ervaring met XDM, maar heb in het verleden wel meerdere
Xservers gedraaid met GDM, volgens mij kan/kon dat dus wel. Dat was met
een multiseat configuratie, is dat ook wat jij doet?

Mijn ervaring is dat het echter nogal afhankelijk is van welke
videokaart(en) je gebruikt.

Wat ik je wil aanraden is eens te kijken naar LightDM als display manager.

Volgens mij gebruikt bijna niemand XDM en wordt het daarom niet zo
geweldig onderhouden. Maar ik kan me vergissen.