Re: XFCE probleem: opgelost

Op 25-03-19 om 14:12 schreef Paul van der Vlis:
> Hallo,
>
> Ik probeer XFCE te installeren op een bestaande computer, maar er
> verschijnt geen menubalk. Ook bij een nieuw aangemaakte user met lege
> homedir verschijnt er geen menubalk (panel).
>
> Wel kan ik met mijn rechtermuisknop klikken op het bureaublad, dan zie
> ik daar als onderste optie wel een menu.
>
> Iemand een idee wat er aan de hand is, of hoe dat panel te herstarten?
> Het pakket purgen en weer opnieuw installeren helpt ook al niet.
>
> Wat me opvalt als ik "pstree" draai, is dat xfce4-panel draait als
> [...]

Ik heb de oplossing gevonden!

Het gaat om een laptop op een docking-station, dat docking station is
verbonden met een monitor, toetsenbord, muis. In de praktijk klap ik die
laptop niet vaak open.

Op het beeldscherm van de laptop stond een vraag, die je krijgt als je
XFCE voor het eerst start. Je moet geloof ik kiezen uit een lege balk of
de default instellingen. Die vraag had ik dus niet gezien. Mijn monitor
werd als tweede monitor gezien.

Ik heb nu de laptop-monitor uitgezet, en alles werkt nu goed als ik me
niet vergis.