Re: LDAP, NFS ?

Hoi Mourik Jan, en anderen,

Op 26-03-19 om 12:56 schreef lists:
> Hoi Paul,

> Wanneer je rondkijkt voor alternatieven voor openldap, dan zou ik zeker
> ook samba meenemen in je overwegingen.
>
> Is eigenlijk gewoon een ldap server a la openldap, maar (uiteraard) wat
> specifieke microsoft uitbreidingen. Maar het grote voordeel is dat
> tegenwoordig heel veel software uitgaat van een AD, en met samba heb je
> dat dus ineens staan.

Gebruik je dat dan gewoon in /etc/nsswitch.conf ?

> Replicatie & redundancy gaat heel gemakkelijk, eigenlijk automatisch.

Dat lijkt me zo in eerste instantie niet nodig, maar ik zal er nog eens
over denken. Er is sprake van maar 1 machine waar alles op staat.

> [...]
> versies voor debian: http://apt.van-belle.nl/ Ik zou in geval van samba
> gaan voor deze versie ipv de stock debian.
>
> Wij gebruiken verder geen NFS, maar cifs, ook naar linux machines toe.
> Dus met NFS kan ik je niet helpen. Ik weet niet precies wat je wil, maar
> cifs werkt in ons geval prima. (ook per user, met libpam-mount)
>
> Ik wou alleen even reageren, omdat ik vond dat je samba mee moest nemen
> in je alternatieven.

> Wij gebruikten: (en gaan nu weer gebruiken)
> https://www.ldap-account-manager.org/
>
> Goeie support, en ondersteunt allerlei ldap server varianten.

Dat ziet er interessant uit!
Maar jammer genoeg is het wel net uit Debian 10 gegooid zie ik..
Wie weet, komt er nog een backport.