Re: XFCE probleem

Hallo Henk, en anderen,

Op 25-03-19 om 19:53 schreef henk van ballegooijen:

> Dus het proces xfce4-panel draait en toch is er geen werkbalk te zien?

Ja. Op de "foute machine":
------
paul@laptopp:~/Bureaublad$ ps aux | grep xfce4-panel
paul      1783  0.0  0.2 190116 18084 ?        S    20:36   0:00 xfce4-panel
------

En op een andere machine waar XFCE goed draait (Debian testing):
-----
root@server:~# ps aux | grep xfce4-panel
paul      6173  0.0  0.1 285640 32808 ?        Sl   mrt21   0:05
xfce4-panel --display :0.0 --sm-client-id
2e6f45401-9361-4e58-97d9-eb200a5e81d1
------

> xfce4-panel herstarten doe je met "xfce4-panel -r"

Dit heeft geen effect, het proces houdt hetzelfde PID en er verschijnt
geen menu.

> "xfce4-panel -p" geeft het werkbalkvoorkeuren scherm.
> Misschien kun je van hier uit een extra werkbalk maken en kijken of die
> zichtbaar is.

Ik kan het voorkeurenscherm wel starten, een extra balk maken heeft
echter geen effect.

> Bij: "Instellingen > Sessie en Opstart > Sessie" moet xfce4-panel
> aanwezig zijn. Herstart-stijl: "meteen"

Dat staat er.

> Ik zou de opgeslagen sessies wissen en de lopende sessie (met werkbalk)
> opslaan.

Huidige lopende sessie heeft geen werkbalk...

> Hopelijk werkt het dan.

Nog niet...

> Wel vreemd is dat in "pstree" xfce4-panel als subproces van systemd
> draait en niet van lightdm.

Inderdaad, er is iets raars aan de hand.