fixed (veel simpeler: palemoon, dan geen VM nodig. (was: snapshot oude firefox.. "Debian CD search engine")

Een alternatief, en dit lijkt het allersimpelste:

ik heb palemoon gedownload, en de tarball uitgepakt. Je lanceert deze
browser dan vanuit de palemoon dir:

./palemoon

Palemoon is een fork van Firefox, en het ondersteunt NPAPI.

Nu had ik iets dergelijks vast ook met Firefox-esr zelf gekund. Hoe dan
ook, dit is een veel eenvoudiger oplossing dan een VM inrichten. Het was
wel leuk, dat spelen met qemu, maar iets te tijdrovend.