Re: snapshot oude firefox.. "Debian CD search engine"

On  7 January 2019 10:40 Paul van der Vlis, wrote:

> Inderdaad een interessant vraag. Met virt-install kun je "--nonetworks"
> opgeven. Maar het lijkt me dat je ook in de installer de
> netwerkconfiguratie kunt annuleren of handmatig frustreren.
> Of forwarding voor dat IP via de firewall blokkeren.

> Raar idee dat er geen noodoplossing meer is voor die Java-plugin. Blijkbaar.

Wat ik er van begrijp is dat Firefox version 52ESR de laatste versie is
die "NPAPI" ondersteunt.

Ik moet die java plugin actieveren om beeld te krijgen van die
webcam. Dat beeld is heel even nodig, bij het aanzetten, zodat ik kan
bijstellen waar de lens naar kijkt.

Ik heb daarom Firefox52 esr op mijn laptop gepind, maar daar komt vast
een keer een probleem om de hoek, als de onderliggende libraries echt
opgewaardeerd moeten.

Op een zorgeloos moment, dacht ik ff snel een virtuele machine te maken,
alleen voor deze firefox/webcam. Na iets teveel gepriegel (twee dagen
lang ISOs en VMs proberen) heb ik er nu een waarop een Firefox 52.8
draait. Echter, als ik daarin de java plugin actieveer raakt qemu
overbezet. Ik ben er dus nog steeds niet.