openvpn

Beste,

Ik heb op een RBP een VPN servertje draaien waarmee ik via de ap van mijn mobiel een verbinding kan krijgen.
Vanaf mijn laptop lukt dit echter niet.

Ik heb wel het .ovpn configuratie bestand in de netwerk beheerder van Gnome geïmporteerd echter met uitzondering van het <tls-crypt> gedeelte.
Deze lijkt namelijk niet geaccepteerd te worden als in n VPN wil toevoegen.

het .ovpn bestand word zo door het netwerkbeheer wel geaccepteerd maar er word geen verbinding gemaakt. Ik heb geen idee waar ik nu verder kan/moet zoeken om te kunnen achterhalen wat er mis gaat.

iemand..?

Fred