Re: Tethering via USB

Am 15.12.2018 10:12 schrieb Geert Stappers:
Hoi,

Op een Android device lukt het mij een "WIFI hotspot" te maken.

Graag zou ik via USB tethering doen. ( Dan hebben de mensen in
mijn omgeving geen last van mijn ESSID ) Dat lukt echter niet.

In het Android device heb ik de mogelijkheid om USB tether
in te schakelen. Na inschakelen schakelt de Android het weer uit.
De waarom is mij niet duidelijk. Aan welke kant van de kabel
zou ik het moeten zoeken?

Wat zou ik aan Linux kant klaar moeten hebben staan?
Of misschien uit moeten zetten?

In hoeverre kan er een blokkade zijn aan Android kant?

Probeer eerst via een omweg te controleren of USB-tethering
uberhaupt werkt:

- Maak met de Android via het eigen WiFi-netwerk verbin-
  ding met Internet.

- Schakel USB-tethering in.

- Probeer vervolgens met de laptop [1] verbinding te
  krijgen met de Android door in networkmanager voor
  Ethernet te kiezen.

Werkt dit (bij mij tenminste wel) dan is duidelijk in welke
richting het probleem kan zitten.

[1] De laptop heeft geen internetverbinding middels kabel
     danwel draadloos internet c.q. het eigen WiFi-netwerk.