Was: In een script kunnen zien dat een package kan worden geupdate

On Fri, Oct 26, 2018 at 03:40:24PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> [...]

Van die vijf berichten is 40% NIET op de mailinglist gekomen.

Op https://lists.debian.org/debian-user-dutch/2018/10/threads.html zijn
de onderbrekende berichten weergegeven als "Message not available"

Mijn advies om een email programma te gebruiken dat "Reply-To-List"
heeft. Dus naast "Reply" en "Reply-To-All" nog een derde mogelijkheid.

Bij indrukken van de knop "Reply-To-List" wordt er gekeken
naar de 'List-Post:' header.

Als die header ontbreekt, dan krijg je er een melding van. Je weet dan dat
de verzendende partij zijn bericht NIET naar mailinglist heeft gestuurd.
Dus je hebt met een prive-bericht te maken. Handel daar dan ook naar.

Succes met het aanleren van default "Reply-To-List" te gebruiken.

Leven en laten leven