Re: In een script kunnen zien dat een package kan worden geupdate

On Fri, Oct 26, 2018 at 12:57:04PM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> Ik ben niet iemand van de automatische updates. Maar ik wil wel zo
> snel mogelijk weten wanneer er updates voor pakketten zijn. Daarom heb
> ik een script isUpgradable.sh waarin o.a. staat:
>     apt update 2>>${_logfile} | grep --quiet upgraded && apt list --upgradable
>
> De redirect van stderr naar een logfile is nodig omdat apt geen batch
> commando is en dus het volgende naar stderr stuurt:
>     WARNING: apt does not have a stable CLI interface. Use with caution in scripts.
>
> Ik zou natuurlijk stderr naar stdout kunnen sturen, maar dan is het
> [...]

$ unattended-upgrade --help
Usage: unattended-upgrade [options]

  -h, --help            show this help message and exit
  -d, --debug           print debug messages
  --apt-debug           make apt/libapt print verbose debug messages
  -v, --verbose         print info messages
  --dry-run             Simulation, download but do not install
  --minimal-upgrade-steps
                        Upgrade in minimal steps (and allow interrupting with
                        SIGINT

Leven en laten leven