Re: In een script kunnen zien dat een package kan worden geupdate

Op 26-10-18 om 14:10 schreef Cecil Westerhof:

> Ik had de -s over het hoofd gezien. I.p.v. dist-upgrade zal ik upgrade
> gebruiken. ;-)

Waarom?  Ik gebruik altijd dist-upgrade. upgrade is niet erg zinvol, dat
geeft niet alle upgrades.

> Nu even wachten tot er weer een upgrade mogelijk is om
> een goed script in elkaar te draaien.

Het is inderdaad lastig dat je daarop steeds moet wachten. Je kunt
overigens een package downgraden, en daarna zal er een update zijn lijkt
me. Of een verouderde versie van een pakket installeren. Dit staat in
mijn aantekeningen hierover:
apt-get install davical=0.9.9-0
Maar je kunt ook een verouderde deb downloaden en dan met dpkg -i
installeren.