Re: SSH, debug1: Offering RSA public key: /root/.ssh/id_rsa

Op 23-10-18 om 19:19 schreef Bas Neve:
> Hoi mensen,
>
> Ik heb het probleem nog niet op weten te lossen. Dat wil zeggen de ssh
> verbinding met deserver.nl <http://deserver.nl>
> Ik heb wel verbinding kunnen maken met een door mijzelf gemaakte
> sshserver op poort 2222.
> Het foutje dat ik daar had is dat ik de publieke sleutel nog niet aan
> authorized_keys had toegevoegd.

Dat kan gebeuren natuurlijk.

> Daarna kon ik gewoon de verbinding opbouwen.> Probeer ik echter met de internet machine te verbinden dan lukt dit nog
> steeds niet. Ik heb gevraagd aan
> mijn contact persoon van server.nl <http://server.nl> of het voor hem
> mogelijk is om mij loggng te geven.

Als ik het goed begrijp heb je geen root-rechten op de machine waarmee
je wilt verbinden. Dan kun je inderdaad het beste om support vragen aan
de beheerder lijkt me. Misschien zijn er ook wel andere manieren, maar
dat lijkt me wel het gemakkelijkste. Mocht de beheerder geen support
willen geven, kom dan terug.

Ik ging er van uit dat je de machine zelf beheerde.

Ik denk dat de beheerder wel wat logs zal hebben, maar veelal zijn ze
niet goed genoeg om te debuggen. Daarvoor moet je "sshd -d" gebruiken en
dat doe je alleen om te debuggen.

> Ik ben echter bang dat hij bij de loggin kan.

Dit laatste snap ik niet.