Re: SSH

Daar heb ik geen speciale reden voor. De ene keer gebruik ik riit de andere keer een user met minder rechten.
Denk dat het komt omdat ik de niet superuser nog niet aan de sudoers groep heb toegevoegd. Wnaar ik dan verhoogde rechten gebruik zet ik ze niet terug.  Ik heb de focus op de foutmeldingen.

Graag ontvang ik een bevestiging retour.

Met vriendelijke groet,

Bas Neve
bastiaanneve@gmail.com
316 14 12 00 71

Op do 18 okt. 2018 om 01:45 schreef Jan Claeys <lists@janc.be>:
On Wed, 2018-10-17 at 11:01 +0200, Bas Neve wrote:
> Als ik echter in /etc/ssh/ssh_config      IdentityFile ~/.ssh/id_rsa
> meegeef
> dan zie ik bij het connecten:
>
> debug1: Offering RSA public key: /root/.ssh/id_rsa
> Dit lijkt me onjuist.

Waarom werk je als user 'root' om via ssh in te loggen op een andere
server?

--
Jan Claeys