Re: SSH

Op 17-10-18 om 08:10 schreef Bas Neve:> Als ik met Putty verbinding maak
met een remote host dan gaat dit
> prima.  Als ik echter met ssh op een debian machine probeer in te loggen
> op diezelde machine dan lukt dit niet. (..)

Dit zijn best lastige problemen om te debuggen.

Wat ik in zo'n geval doe, is sshd een tweede keer te starten op een
andere poort (-p), met de debug optie (-d). Verder zelfde sshd_config.
Daarmee wordt meestal duidelijk wat er mis is.
Niet vergeten de extra poort open te zetten in de firewall.