Re: Docker

Frans van Berckel <fberckel@xs4all.nl> writes:

> Installeer je docker erbij? Als in op je notebook of zo? Of geheel
> nieuw op bijvoorbeeld een dedicated (micro)server voor dat doel?
> Helemaal in de cloud is ook een optie, natuurlijk.
>
> En wat wil je er vervolgens mee doen? Hebben we een beter beeld.

Ik wil Docker op mijn huidige desktop installeren. Ik heb dat gedaan
met:
    apt install docker docker-compose

Maar docker-compose werkt wel en docker niet. Met wat zoeken op het
internet kwam ik bovenstaande link tegen.

Ik wil op dit moment het voornamenlijk gebruiken om te leren werken
met Docker daar dit een redelijk hot item is en het geen kwaad kan om
hier wat hands-on ervaring mee te hebben. Maar wie weet ga ik
daadwerkelijk met containers werken. ;-)

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer