Re: Configuratie tools, cockpit-project.org

Op 13-10-18 om 20:02 schreef Steven Moerman:
> Wat denk je van puppet?
Ik gebruik het zelf niet, en het lijkt me hiervoor ook niet zo geschikt.

Wat ik regelmatig doe, is een systeem maken wat als voorbeeld moet
dienen voor de andere systemen. Dan rsyncen naar de andere machines met
een script, gewoon terwijl de machine draait. Daarna uiteraard rebooten.
Je moet je wel een lijstje maken van wat je wilt excluden van het
rsyncen. En je zult 32-bit en 64-bit apart moeten houden (ik gebruik
geen 32-bit machines in een setup zoals deze).