Tool om wachtwoord te wijzigen

On 12/10/18 13:25, Paul van der Vlis wrote:

> Ik ken dat, dat is geschikt om de Gnome-keyring te wijzigen.
> Maar voor zover ik weet niet om het login-wachtwoord te wijzigen.

Het login-wachtwoord kan gewoon via Administration - Users and Groups
worden verandert maar is niet direct de oplossing waar jij naar op zoek
bent namelijk dat het via een applicatie gaat die overal te gebruiken is.

Maar je hebt wel gelijk dat er blijkbaar geen eenvoudige GUI tool is
waarmee het login-wachtwoord verandert kan worden. Is me eigenlijk nooit
eerder opgevallen.

Een plugin voor Seahorse om het login-wachtwoord te kunnen veranderen
zou een mooie aanvuling op de applicatie zijn.