Re: Hoe temperatuur informatie van sensors te intepreteren

On Tue, 2018-09-11 at 08:26 +0200, Cecil Westerhof wrote:
> Wanneer ik sensors draai dan krijg ik o.a.:
>     CPU_TEMP:       +53.5°C  (high = +80.0°C, hyst = +75.0°C)  sensor = thermistor
>
> Ik heb een grafisch tooltje geschreven dat in een grafiek de
> temperatuur van het afgelopen uur laat zien. Normaal is deze groen,
> maar bij een temperatuur boven warning wordt hij oranje en boven
> critical wordt hij rood. Ik heb nu ingesteld:
>     set critical  85
>     set warning   75
>
> of kan ik daar beter van maken:
>     set critical  80
>     set warning   70

Welke temperaturen kritisch zijn of niet hangt af van wat (CPU, andere
chip, lucht in de kast, ...) & waar (vb. buitenkant vs. binnenkant) er
gemeten wordt, en kan bij elke CPU (etc.) anders zijn...

Voor de meeste CPUs kan je de kritische temperatuur vinden op de
website van de fabrikant bij de CPU-specificaties.

--
Jan Claeys