Re: Npostart werkt niet meer (site met DRM)

Hoi Wouter en anderen,

Op 07-09-18 om 13:41 schreef Wouter Verhelst:

> Zegt de browserconsole misschien iets zinvol? F12 drukken, dan naar het tabblad
> "console" gaan, dan de pagina (her)laden en het probleem reproduceren.

Het zegt eerst iets over advertenties. Er zijn twee mogelijkheden.
Normaal staat bij mij een addblocker aan. Die blokkeert blijkbaar de
advertenties. Dan zegt hij dat ze geblokkeert zijn, anders worden ze
afgespeeld.

Daarna geeft hij een XML-parsefout op
https://start-player.npo.nl/embed/<veelcijfers>

Dan krijg ik "comscore play trigger".

Dan zegt hij "Ongeldige URI. Laden van mediabron is mislukt". Daarna nog
een lang nummer. Dit zegt hij niet als de addblocker aan staat. Welke
URI verteld hij ook niet.

Het zou misschien iets met die advertenties te maken kunnen hebben.

Iemand anders meldde dat er een URI gebruikt wordt bij de KPN die een
403 forbidden geeft. Ik zie echter de URI niet dus kan dit niet controleren.

> Netflix doet dat ook,

Daar heb ik geen account.

> bijvoorbeeld (en dat werkt nog op mijn systeem, when last
> I checked). En vrtnws.be ook, hoewel niet voor alles.
Ik heb daar gezocht. Het geeft inderdaad een melding dat je DRM moet
aanzetten. Maar alles wat ik heb bekeken speelde af zonder.

> Waarschijnlijk omdat het allemaal free-to-air TV is?

Inderdaad. Maar ik kende geen site meer die het DRM-vrij weergaf.