Npostart werkt niet meer (site met DRM)

Hallo,

Ik krijg van verschillende kanten klachten dat TV-kijken via npostart.nl
niet meer werkt onder Linux, en ik kan dat hier reproduceren.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand is?

Ik heb klanten die elke dag TV kijken via npostart.nl, het is dus best
wel een probleem.

Wat meer achtergrond:

Het gaat om een website met HTML5 EME:
https://en.wikipedia.org/wiki/Encrypted_Media_Extensions

Na het klikken op een video zie ik soms eerst nog wel reclame, maar
daarna zie ik alleen een ronddraaiend cirkeltje en werkt het niet meer.
Ook niet met uitgeschakelde addons ("safe mode"), na het wissen van
cookies, en na het toestaan van cookies van derden. Uiteraard is DRM
enabled op de testmachine.

Ik heb de laatste Firefox-esr en Chromium uit Debian stable geprobeerd,
zowel via IPv4 als IPv6 op verschillende computers.

Ik heb de NPO gebeld, ze zeggen dat ze zijn overgestapt op HTTP/2 en dat
dat problemen geeft op sommige platformen. Echter, HTTP/2 zit al jaren
in de browsers.

Eigenlijk is NPO de enige site die ik ken die HTML5 EME DRM gebruikt,
mocht iemand een ander voorbeeld kennen dan is dat erg welkom om dingen
uit te sluiten.

Ik hoor ook mensen waar npostart.nl nog gewoon werkt onder Linux, maar
ik heb het nog niet zelf gezien.

( Wat overigens als noodoplossing wel werkt is http://kijktvonline.nl/ ,
maar dat geeft alleen live tv. Interessant is, dat dit werkt zonder DRM.)