su $path is veranderd..

Er is iets omgevallen op mijn Debian SID workstation. De apt update && apt upgrade van gistermorgen:

dpkg: warning: 'ldconfig' not found in PATH or not executable
dpkg: warning: 'start-stop-daemon' not found in PATH or not executable
dpkg: error: 2 expected programs not found in PATH or not executable
Note: root's PATH should usually contain /usr/local/sbin, /usr/sbin and /sbin

su zit in util-linux, en dat was de dag ervoor (zondag) vernieuwd.

Nu kan ik sudo -s doen en dan geeft PATH wel de juiste
toegangsmogelijkheden. Zo kan ik in ieder geval mijn update fix regelen,
anders zit ik hier maar te zenuwen in plaats van te werken.

Ik heb het als bug gerapporteerd:

maar in de tussentijd: zou ik gewoon moeten herstarten? Of juist niet!?