Re: Git-server

Hoi,

Als je dit al hebt:

  - SSH toegang voor jezelf
- Een web-server (maakt niet uit welke) die statisch files serveert vanuit een document root, bijvoorbeeld: /var/www

Dan is het verder vrij simpel:

  apt-get install git
  cd /var/www
  git init --bare jouw-repository.git
  cd jouw-repository.git
  cp -a hooks/post-update.sample hooks/post-update

Je hoeft dan nog alleen nog schrijf-toegang regelen (met chmod en chown) op /var/www/jouw-repository.git voor je eigen (ssh) account. En dan is de server klaar.

Jij kunt dan via SSH de repository clonen met:

  git clone ssh://jouw.server.net/var/www/jouw-repository.git

Vandaaruit kun je dan pushen.

De anderen kunnen een read-only kloon halen met:

  git clone http://jouw.server.net/jouw-repository.git

Ze kunnen dan van daaruit "git pull" doen.

Groeten, Heiko

[Bron: https://git-scm.com/book/en/v1/Git-on-the-Server-The-Protocols#The-HTTP/S-Protocol]