Re: Xfce met xdm

On Fri, Jun 15, 2018 at 07:24:44PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Xdm is volgens mij wel heel erg basic, lxdm ken ik niet.
> Volgens mij is lightdm prima, maar het kon er iets mooier uitzien.

lightdm is perfect themeable. "Het ziet er niet mooi uit" is dus gewoon
een kwestie van configuratie :-)

> Gdm kan iets meer (xorg draaien als gewone user als ik me niet vergis)
> en ziet er wat mooier uit. Maar heeft nogal veel van Gnome nodig

Dat is een understatement.

GDM3 draait een volledige GNOME sessie, omdat anders de accessibility
niet werkt.

> en is wat zwaarder volgens mij.
>
> In Debian kun je meerdere windowmanagers tegelijk installeren en simpel
> kiezen via het alternatives-systeem of dpkg-reconfigure.

Je bedoelt DMs :-)

Window Managers zijn de dingen die kadertjes tekenen rond je vensters.

--
Could you people please use IRC like normal people?!?

  -- Amaya Rodrigo Sastre, trying to quiet down the buzz in the DebConf 2008
     Hacklab