Re: Waarom ging de server uit?

Op 12-04-18 om 21:29 schreef Frans van Berckel:
> Gisteren om half drie 's middags, zag ik dat mijn Debian server down was. Na een herstart met de powerbutton, zag ik in de log's een gat van ongeveer een halfuur. Dat zal de tijd geweest zijn, dat ie uit was. Maar hij startte wel weer gewoon door. En alles lijkt normaal. Hoe achterhaal jij in zo'n geval, wat er aan de hand kan zijn geweest? Zoiets nog niet eerder meegemaakt.
Ik heb het ook wel eens gehad met een machine. Uiteindelijk heb ik de
voeding vervangen en dat loste het probleem op.

Ook heb ik wel eens gehad dat de stroomkabel er niet goed in zat.
Een klein schokje kon de stroom dan onderbreken.

Volgens mij kan overigens ieder device een probleem geven. Dus mocht er
bijvoorbeeld een oeroude DVD-speler of tapedrive in de machine zitten,
dan kan die het probleem veroorzaken.