Mijndomein & Algemene Voorwaarden

(Voor de overzichtelijkheid van het archief een nieuwe thread aangemaakt.)

(https://lists.debian.org/debian-user-dutch/2018/02/msg00040.html)
On 23/02/18 14:04, Sjoerd Hiemstra wrote:
> Je herinnert je de reactie van MijnDomein van 11 februari, waarin werd
> gezegd:

> Het heeft even geduurd, maar nu is dat 'gepaste antwoord' dan toch
> gekomen. Hier een weergave.
>

> Goedemorgen,
>
> Mijn excuses dat het antwoord even op zich heeft laten wachten. Het is
> op dit moment drukker dan normaal. Daarom duurt het langer voordat je
> een passend antwoord krijgt van ons.

Zie Algemene Voorwaarden [1]: Artikel 2. Levering van Diensten; Sub-
artikel 2.4 '........waar mogelijk binnen 24 uur digitaal beantwoord.'

<knip>

> Ook jij kunt straks gebruik maken van dit pakket. We zijn op dit moment
> bezig om alle klanten gratis overzetten naar dit platform. Tot de
> eerstvolgende verlengdatum van je pakket betaal je hier niks extra
> voor. Daarna bedragen de jaarlijkse kosten van het pakket 60 euro.

In dit soort situaties is 'gratis' vaak een andere omschrijving van
"Boer pas op je kippen!"

> Als je akkoord gaat kan ik alle domeinen met webhosting pakket onder
> dit account op de lijst zetten, ze worden dan binnen enkele werkdagen
> overgezet.
>
> Ik hoor graag van je of je je in deze oplossing kan vinden.

Ja, met alle plezier maar onder de Algemene Voorwaarden [1] waarvoor
destijds is gekozen.

> Met vriendelijke groet,
> Sander | mijndomein.nl Klantbeleving

Andere insteek c.q. Klantbeleving:

"Wat dient er te gebeuren opdat Open Source ICT deskundigen (lees:
Firefox 52 ESR gebruikers) afstand doen van de huidige Algemene
Voorwaarden [1] en akkoord gaan met de nieuwe Algemene Voorwaarden [2]
waarbij de focus ten kost van alles *niet* op deze nieuwe Algemene
Voorwaarden mag komen te liggen?"

[1] https://md3.mijndomein.nl/docs/Algemene_Voorwaarden_Mijndomein.pdf
[2]
https://fpmedia.mijndomein.nl//Algemene%20Voorwaarden%20Mijndomein%20Hosting%20december%202017.pdf
(Vanaf blz. 8; A. Addendum Gegevensverwerking ( Bijlage AV ) wordt het
interessant!)