Re: Mijndomein Websites die niet werken met Firefox-esr

On vrijdag 23 februari 2018 14:55:56 CET Stem ook met je portomonee wrote:
> mijndomein.nl betaal ik om mijn bezoekers te schofferen.

+1 en geweldig dat je de afzender toepasselijk hebt gemaakt :)

Ik vind het verbazingwekkend hoe mild er over mijndomein wordt geoordeeld.

Het weerstaan van DDOS aanvallen, hoe vervelend ook, is een onderdeel van hun
*core* business. En als ze denken dat filteren op UserAgent waarde een
toepasselijke oplossing voor is, betekent dat voor mij dat ze helemaal niks
weten van hun *core* business.

#!/bin/sh
# kattenkwaad uithalen

# lees UserAgents uit bestand en/of doe wat leuks met /dev/random
UAs = createUserAgentList()
UA = rnd(UAs)

# let's have some fun!
doKatteKwaad(UA)

Wat gaan ze dan doen? Het hele internet blokkeren?

Dat ze nu Linux gebruikers niet meer weren (obv UserAgent) nadat gebruikers
het probleem op een Linux ML hebben besproken, is marketing. Geen oplossing.

Ik heb er principiële problemen mee als mijn/een hosting provider gaat bepalen
wie er wel en niet mijn website mag bezoeken.