Re: Mijndomein Websites die niet werken met Firefox-esr

Hoi allen,

Nog weer bericht van Mijndomein, eerst van iemand die uitgebreid gaat
uitleggen dat het echt goede redenen had. De firewall kon dit goed
blokkeren, maar geen HTTP requests geven ook omdat het er veel te veel
waren en ze van allerlei IP's kwamen. Ik vond zijn verhaal niet echt sterk.

Later van iemand die zegt dat de blokkade toch weer is aangezet omdat er
teveel problemen zijn, maar nu wordt een specifieke useragent
geblokkeerd, namelijk "Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:52.0)
Gecko/20100101 Firefox/52.0".
Linux gebruikers hebben er nu geen last meer van.

Lijkt me een verbetering, maar nog niet echt goed. Het zou al beter
worden als er ook nog de virtualhost(s) bij genoemd zouden worden lijkt me.

Maar nog beter als er gekeken werd naar de aantallen requests, je zou
een automatische blokkade willen van de IP's die overlast veroorzaken.

Van DDOS achtige aanvallen heb ik echter te weinig verstand ben ik bang.
Wel een interessante materie.