Re: Websites die niet werken met Firefox-esr

Hoi Luuk en anderen,

Op 10-02-18 om 14:30 schreef Luuk:

> Dit verschijnsel zie ik alleen maar als ik naar httpS://www.fenicks.nl ga,
> een bezoekje aan http://www.fenicks.nl via Firefox 85.0.2 werkt hier
> gewoon OK
> (zelfde geld voor http://www.groeneavonturen.nl/)
>
> bovenstaande is op Windows 10

Tja, maar daar hadden we het niet over.

> Op OpenSUSE 42.2, met versie 52.6.0, gaat het ook fout ....
>
> Mijn conclusie, oude browser?

Van een paar van deze websites weet ik dat ze al jaren zo zijn.
En dat een nog oudere browser (firefox ESR 45) het prima doet.

> Of ligt het aan mixed-content?
> (zie:
> https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/Security/Mixed_content/How_to_fix_website_with_mixed_content
> )
>
> Dat mixed-content verhaal speel ook bij groeneavonturen.nl ....

Mixed content heeft met https te maken, en alle genoemde websites zijn
http. Tenzij iets op de achtergrond ons naar https wil leiden.
Maar ik kan me niet voorstellen dat mixed content een timeout geeft.