Re: Debian webhosting panel

Hoi Frans,

Op 03-02-18 om 17:28 schreef Frans van Berckel:
> Wie weet een webhosting panel, welke lekker integreert met Debian? Lees
> voor services als mail, websites, dns en aanverwante zaken.

Er zit er geen enkele in Debian, jammer genoeg. Maar kijk eens naar
ISPconfig: https://www.ispconfig.org/

Of naar alternatieven: https://alternativeto.net/software/ispconfig/

> En als het even kan goed onderhouden. Dat je security technisch ook
> goed zit. Ik zag dat er voor Red Hat tientalen zijn.

Er zijn er tientallen, de meeste werken ook met Debian omdat het als
platform veel gebruikt wordt.

> Zouden er hosting partijen zijn, die voor Debian gaan?

Ja vele. Veel meer dan voor Red Hat.

> En als iemand tips heeft voor een colo? Ik heb reeds een Dell PowerEdge
> SC 1435 staan. Eens kijken of ik die up & running kan krijgen.

Waar?  Ik bied b.v. colocatie in Groningen.