Re: New USB device found, idVendor=1004, idProduct=633e MTP succes

On Sat, 2018-01-27 at 16:44 +0100, Geert Stappers wrote:
> In mijn grafische omgeving ( XFCE ) is het android device zichtbaar.
> Hoefde ik niets extra te doen. Alleen maar op het icon van een
> archiefkast klikken, iets wat ik normaal niet doe  :-/

Het MTP-protocol wordt via Gvfs ondersteund, dus het zou moeten werken
in de meeste Gtk-toepassingen.  (En KDE ondersteunt het vziw ook via
hun alternatief voor Gvfs.)

NB: Ik veronderstel dat telefoons/tablets/etc. liever MTP gebruiken dan
USB Mass Storage, omdat bij die laatste de computer het bestandssysteem
(correct) moet ondersteunen, en dat is uiteraard niet evident...  (Niet
iedereen gebruikt linux op de desktop ;) )

--
Jan Claeys