data invoer in 2018

Hoi,

Iets wat ik inschat als "wordt niet begrepen door web search engine".
En ik ben veel meer sysadmin dan front end developer.

Data invoer via een webbrowser op een tablet of smartphone.

De javascript code die dan handig is, zal als framework reeds bestaan.
Wat invoervelden, een pick-list en dan JSON retour naar de server.

Welke succesverhalen, dan wel leermomenten, zijn er bij jullie hierover bekend?

Iets specifieker:
Ik wil elke morgen hartslag noteren en hoe de nacht was (goed,matig,slecht)
Ergens een tablet neerleggen, webform bezoeken, data invoeren, "send".

Het is het webform waarvoor ik ideeen/advies/richting voor zoek.

Of als data invoer in 2018 op een andere manier gebeurd,
dan lees ik ook graag.

P.S.
HRmonitor with BLE is out of scope
--