Re: Debian installer over ttyS0, tty wissel

On Mon, 2017-11-27 at 09:46 +0100, Geert Stappers wrote:

> Mij staat vaag iets bij dat ooit iemand  GNU screen in  d-i  wilde.
> Met een websearch vindt ik dat niet terug.
> Hier geen testopstelling voor een serial install.
>
> Ding wat ik zou proberen zijn  'GNU screen toetscombinaties'.

> [...]

Ik ben de komende dagen nog wel met wat Sun servers bezig. Er gaat dus
een gelegenheid komen om dit even uit te testen. Keep you posted.

> Los van het feit of (een recente) debian-installer het wel of niet
> kan,
> heb je de install die je wil kunnen uitvoeren?
>
> Dezelfde vraag anders:
> Debian-installer was gestart met /dev/ttyS0 als tty.
> Is die installatie gelukt??

Debian unstable installer over ttyS0 gaat super.

Au. Maar het is, dat je er naar vraagt. De Sun v440 servers zijn van
vier disken voorzien. Deze stonden in hardware RAID. De installatie
ging als een trein. Daarna poweron, en booten maar. Klaar.

https://lists.debian.org/debian-sparc/2017/11/msg00008.html

Totdat Adrian in de Sparc list adviseerde van hardware naar software
RAID over te stappen. Laat ik dit zeggen. RAID en Silo zijn Kafka.

https://lists.debian.org/debian-sparc/2017/11/msg00014.html

Zie ook linux-sparc at kernel.

https://marc.info/?l=linux-sparc&m=151169022000974&w=2

Daar weet Joost alles van. Had ik dat maar eerder gelezen.

http://mdcc.cx/debian/sparc

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel