Re: KDE startup instabiel in debian 9.2

Jeroen Mathon:
> Sjoerd:

> Heb je KDE geïnstalleerd via de Live DVD(KDE) of heb je dit vanuit een
> minimal installatie gedaan?

Vanuit een minimal installatie, een net-installatie. Als die eenmaal
draait, dan vraagt de installer wat je verder nog wilt installeren. Daar
heb ik o.a. KDE aangevinkt, dat wordt daarna nog gedownload.
Maar dat is al lang geleden, in Etch of zo.
Siondsdien is er bij KDE nogal wat veranderd, zoals die Plasma desktop en
de overgang van QT4 naar QT5. Blijkbaar heeft men de boel niet helemaal bij
elkaar weten te houden, om het maar zo te zeggen. Maar dat verbaast me
eigenlijk niet.

Maar met het installeren van kde-full is het volgens mij eenvoudig te
verhelpen. Het is een soort meta-package dat ervoor zorgt dat alle nodige
onderdelen van KDE weer aanwezig zijn.