Re: sshfs en umask

Op 13-10-17 om 07:47 schreef Geert Stappers:

> Euh, sshd herstarten?
> ( i.p.v. aanname nieuwe setting zal actief zijn bij nieuwe sessie ?? )

Dat had ik wel gedaan hoor!  Voelt wel wat raar zo'n "service ssh
restart" vanuit een ssh sessie, en ik vraag me dan altijd wel af of hij
wel echt herstart.

En uiteraard ook nieuwe sessie. Maar nee...

Volgens mij werkte eerder de umask van de client niet, dat had iets met
FUSE te maken. Nu werkt dat dus wel.

Ik test met een Debian 9 server en een Debian 8 client. Met een Debian 8
server (en client) zag ik hetzelfde.