Re: Auto-login

Paul van der Vlis:
> Sjoerd Hiemstra:
>
> Zoiets heet "displaymanager",

Pfff, ik wist het, foutje bedankt.

> en het is nogal speciaal om geen displaymanager te gebruiken. Het kan
> wel inderdaad.

Ik heb het altijd zonder displaymanager gedaan. Met systemctl de
displaymanagers buiten werking stellen, en deze deïnstalleren.

B.v. openbox start ik met:

   $ ob

In /usr/local/bin/ob staat:

   #! /bin/sh
   startx /usr/local/ob-session --

In /usr/local/ob-session wordt openbox gestart, voorafgegaan door
eventuele andere programma's die je mee op wilt starten.

   #! /bin/sh
   /usr/bin/unclutter -idle 2 &
   /usr/bin/xmodmap ~/.Xmodmap &
   /usr/bin/xset -dpms &
   /usr/bin/xset s off &
   /usr/bin/xbindkeys &
   /usr/bin/xsetroot -solid rgb:64/80/84 &
   exec /usr/bin/openbox

Iets dergelijks heb ik voor nog een paar andere WM's en DM's.

> Misschien dat bovenstaande prima werkt, dat weet ik niet. Ik heb
> inderdaad wel setups gezien waarbij er niet meer om een paswoord werd
> gevraagd na het klikken op een username.

Ik heb het gezien bij de upgrade van kortgeleden, toen om een of andere
reden lightdm en sddm weer werkten. Bij beiden werd niet meer om het
wachtwoord gevraagd, het invoerveld verdween na het aanklikken van de
username.