Re: Debian 9 in VirtualBox werkt gewoon

On Thu, Jun 22, 2017 at 10:58:02AM +0200, Patrick Kox wrote:
> [...]
} } Zo kunnen helpen. Zo wie zo beter dan niets doen.

> Ik werk zelf met kvm/qemu (gnome-boxes), maar toen ik nog met
> VirtualBox werkte had ik idd. de Extension Pack nodig. Niet alleen voor
> full-screen, maar bijvoorbeeld ook voor USB2/USB3 ondersteuning.
>
> Als je de laatste versie van virtualbox (5.1.22) gebruikt kun je deze
> hier: http://download.virtualbox.org/virtualbox/5.1.22/Oracle_VM_VirtualBox_Extension_Pack-5.1.22-115126.vbox-extpack
> downloaden.
>
> of voor een andere (oudere) versie vanaf de  website van VirtualBox:
> https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Omdat het eerder niet vertelt is, nu de veronderstelling dat
dat de fysieke host een beeldscherm heeft van 1600x900 pixel.
Niet dat ik weet of die resolutie bestaat,
bedoelt is heel veel pixels.

Op die fysieke host draait VirtualBox. En VirtualBox zorgt
dat een guest kan leven en emuleert daarvoor een VGA-kaart.
VGA is 800x600 en met 1024x768 pixels mag het SVGA heten.

Guest start op, vindt een VGA kaart en gaat die vrolijk gebruiken.

VirtualBox, de software, heeft en knop "full screen".
Dat zal vast fantastisch werken als je op een VGA host
een VGA guest hebt.

Nu dan de situatie waar deze thread mee begon.

Vertel eens welke fullscreen bedoelt wordt.

Leven en laten leven