Oplossing voor mount-problemen (NFS en Webdav)

Hallo,

Soms heb ik last van mount-problemen bij het booten, misschien anderen
ook. Ik denk dat het timing-problemen zijn. Ik heb dit gezien bij het
mounten van bijvoorbeeld NFS en Webdav shares.

Ik heb nu een oplossing waar ik blij mee ben, alhoewel het eigenlijk een
work-arround is. Ik zet in /etc/crontab het volgende regeltje en dat
lijkt te helpen:

@reboot root /bin/sleep 10; /bin/mount -a > /tmp/mount-log 2>&1

Als ik die sleep kort zet, bijvoorbeeld op "1", dan zie ik regelmatig
een melding als "hostname niet gevonden". Het lijkt er dus op dat het
probleem komt omdat de DNS resolving nog niet werkt.