Re: Update Debian installatie

On Tue, May 30, 2017 at 07:33:59AM +0200, Cecil Westerhof wrote:
> Om makkelijker een Debian installatie te updaten wordt vaak eenalias
> als de onderstaande gebruikt:
>     alias update='apt update; apt upgrade'
>
> Het nadeel hiervan is dat de upgrade ook wordt uitgevoerd indien deze
> niet nodig is, daarom heb ik de volgende alias gedefinieerd:
>     alias update='apt update 2>/dev/null | grep -q upgraded && apt upgrade'
>
> Nu wordt de upgrade alleen uitgevoerd indien deze nodig is.

Is nog eerder opgevangen output van de `apt update`?  [Ja/Nee]
( Ja: a.u.b opsturen
  Nee: a.u.b. opvangen en opsturen
  het opvangen
     apt update | tee -a /var/log/opvangen | grep -q upgraded && apt upgrade
)

Die vraag omdat mijn inschatting is dat

     apt update ; apt upgrade

hetzelfde is als

     apt update | grep -q upgraded && apt upgrade

Duidelijkheid zal er komen met de output van `apt update`

Leven en laten leven