Re: Debian Live en twee monitoren

On Sat, May 13, 2017 at 06:16:24PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Klopt, maar het is gewoon versie 8 met vooral security updates.

   <knip/>

> Ik bedoel versie 9 te installeren, en niet de live versie, maar de
> echte. Dat gaat dus prima op een USB-stick. Geen "live".
>
> Of eventueel versie 8 met het backports-kernel. Geen "live".

  <knip/>

> Debian 8 is veel ouder dan een jaar.
>
> Ga eens Debian 9 RC3 installeren:
> https://www.debian.org/devel/debian-installer/
>
> Of gebruik Debian 8.8 met het kernel uit backports:
> https://packages.debian.org/jessie-backports/linux-image-4.9.0-0.bpo.2-amd64-unsigned

Mij ontgaat waarom het Debian Live moet zijn.

Wat ik in de thread nog _niet_ voorbij heb zien komen,
is welke versie Debian Live gebruikt wordt.

Veel belangrijker zijn de versie nummers van de werkende configuratie.

En het belangrijke van versie nummers
is de indicatie van hoe oud / recent iets is.