Re: Nieuwere versie sqlitebrowser

Op 22-03-17 om 16:46 schreef Cecil Westerhof:
> Debian stable gebruikt sqlitebrowser 3.2.0. Ik dacht jessie-backports
> te gebruiken om een nieuwere versie van sqlitebrowser te krijgen, maar
> die heeft dezelfde versie.

Hij zit er niet in.

> Is er een manier om een nieuwere versie te
> krijgen, of moet ik het zelf bouwen.

Je kunt de sources downloaden van de versie in testing, en dit dan
compileren. Over het algemeen is dat erg simpel.

Kijk hier eens naar:
http://vandervlis.nl/files/backport

Het komt vooral neer op dit commando geven:
dpkg-buildpackage -uc -us

Ik heb ook nog een mooier script wat het in een chroot omgeving doet,
maar daar komt meer bij kijken.

> Als ik het zelf bouw, is het dan mogelijk om hem in backports te
> krijgen?

Als je een DD bent wel.