Re: .wav afspelen lukt niet

On Tue, 2017-03-14 at 17:37 +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Bij een klant lukt het afspelen van wav-bestanden opeens niet meer.
> Ogg-bestanden spelen wel af, en youtube-video's geven ook geluid.
>
> Het probleem speelt bij allerlei verschillende programma's (totem,
> alsaplayer, mplayer, vlc), ook converteren met audioconverter gaat
> niet.
> Er komen foutmeldingen als "stream not detected" (niet helemaal zeker
> meer). Volgens mij ligt het aan gstreamer.

Aangezien het probleem zich ook bij mplayer en VLC voordoet, kan het
probleem niet in GStreamer zitten (die gebruiken namelijk geen
GStreamer!).

Ben je zeker dat die WAV-bestanden niet beschadigd zijn, of een
ongewone (niet-standaard) codec gebruiken?  Kan je dezelfde bestanden
wel afspelen op andere computers?

--
Jan Claeys