Re: .wav afspelen lukt niet

On Tue, 2017-03-14 at 17:37 +0100, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Bij een klant lukt het afspelen van wav-bestanden opeens niet meer.
> Ogg-bestanden spelen wel af, en youtube-video's geven ook geluid.
>
> Het probleem speelt bij allerlei verschillende programma's (totem,
> alsaplayer, mplayer, vlc), ook converteren met audioconverter gaat
> niet. Er komen foutmeldingen als "stream not detected" (niet helemaal
> zeker meer). Volgens mij ligt het aan gstreamer.
>
> Wat zou ik kunnen doen om dit probleem op te lossen?

Hoi Paul,

Gstreamer is een ingewikkelde library. Er zijn namelijk best veel
afhankelijkheden met encoders, decoders, etc etc. Dus dat er een keer
iets fout zou gaan zoals in deze neem ik gelijk van je aan.

Er is een cli toolset om de werking van Gstreamer te testen. Let wel,
misschien moet je een extra packages installeren. Debuggen kan ook.

# gst-launch-1.0 playbin uri=file:///path/to/file.wav

Met vriendelijke groet,

Frans van Berckel