Re: is /etc/rc.local nog steeds de plaats voor hardware (start) instellingen ?

Op 30-01-17 om 09:46 schreef Gijs Hillenius:

> Vroeger schreef ik wel eens wat dingen uit powertop naar /etc/rc.local
>
> Is dat nog steeds /de/ plek voor het aanpassen van hardware
> instellingen? Zoeken op google levert onder meer op dat ik nu iets in
> een eigen  /etc/init.d/bestandje zou moeten schrijven?
>

> Anders gevraagd -  waar stel ik instellingen voor mijn trackpoint in?
>
>  echo 150  > /sys/devices/platform/i8042/serio1/serio2/speed
>  echo 180 > /sys/devices/platform/i8042/serio1/serio2/sensitivity
>
> Dank

rc.local doet het nog steeds, in elk geval op Debian stable. Maar er is
vast een alternatief voor systemd.

Een eigen /etc/init.d/bestandje kan ook, maar dan moet je ook iets als
"insserv bestandje" doen. Verder is het de ouderwetse manier, dus niet
de systemd manier.