(wellicht al gefixt) Re: spamassassin spam drempel gehaald, maar X-Spam-Status: No

Gijs Hillenius <gijs@hillenius.net> writes:

> Ben ik weer :-)
>
> Het Bayes filter lijkt te werken, de hoeveelheid spam die in de INBOXen
> terecht komt wordt minder.
>
> Gisteren besloten de drempelwaarde voor Spam te verlagen van 5.0 (de
> default waarde) naar 3.5
>
> in /etc/spamassassin/local.conf dit opgenomen
>
> required_score  3.5
>
> Echter, nu zitten er een paar mailtjes in de INBOX met
>
> ,----

> `----
>
> Ik zou verwachten: "X-Spam-Status: Yes"
>
> Wat doe ik verkeerd?

Hm. die instelling in local.conf is goed, maar het zit hem
waarschijnlijk in de integratie met Exim.

Ik heb in exim4.conf.template ooit dit opgenomen

,----
|  warn message = X-Spam-Status: Yes hits=$spam_score ${if def:spam_report {: $spam_report}} \n\
|     !authenticated  = *
|     condition = ${if <{$message_size}{500k}{1}{0}}
|     spam = nobody:true
|     condition = ${if >{$spam_score_int}{49}{1}{0}}
|

|   warn message = X-Spam-Status: No hits=$spam_score ${if def:spam_report {: $spam_report}}
|     !authenticated  = *
|     condition = ${if <{$message_size}{500k}{1}{0}}
|     spam = nobody:true
|     condition = ${if <{$spam_score_int}{50}{1}{0}}
`----

het zijn maar een paar regels van het gehele stukkie over spamassassin..

en daarin staat die score (5.0) *ook*, denk ik, alleen dan geschreven
als 50 ? Is er hier iemand die dat kan bevestigen?

Misschien dat het Debian pakket help om dit soort geknoei van mij in
sa-exim exim4.conf.template te vermijden.

--
We are what we pretend to be.
		-- Kurt Vonnegut, Jr.