Re: nfs / hosts.deny & allow

Hoi Geert,

Ik geloof eigenlijk niet dat ik je antwoord helemaal begrijp, sorry.

On 11/05/2016 09:11 PM, Geert Stappers wrote:
Mijn inschatting is dat er de situatie is als bij server niet bereikbaar.
Dat kan voorkomen bij "Network File System". De client zal "gewoon" een mount doen.
Wat bedoel je met dat laatste? Als de server toegang zou moeten deny-en, dan kan de client natuurlijk proberen te mounten wat ie wil, maar dan kan de client gewoon niet bij de data..?

En mijn inschatting is dat bij daadwerklijk van de remote disk gebruik maken,
dat dan de tcpwrappers (NFS is overigens UDP) wel verschil maken.
NFSv4 is volgens mij juist TCP. Maar ik KAN gebruik maken van de NFS export op de client. Read-only, zoals geconfigureerd, maar ik kan de export mounten, en inhoud van bestanden lezen.

Maar wellicht mis ik de essentie van wat je probeert te zeggen?

Groet,
MJ