Re: nfs / hosts.deny & allow

On Sat, Nov 05, 2016 at 08:13:35PM +0100, mj wrote:
> Hoi allemaal,
>
> Ik wil een directory exporten naar een andere machine, over nfs. Heb
> op de server in /etc/exports een export geconfigureerd:

> Daarna nfs-kernel-server gestart, en kan hem nu op de client met
> success mounten, zelfs met nfs4. Prima.
>
> Nu wil ik graag tcp wrappers gebruiken om de zaak wat verder dicht
> te timmeren. Dus, op de server in hosts.deny:

> En dan, op de client, zoals verwacht:

> Dan, allow de specifieke client in hosts.allow op de server:

> En inderdaad, op de client:

> ECHTER (en nu komt het..!) het mounten van deze nfs share op de
> [...]

Mijn inschatting is dat er de situatie is als bij server niet bereikbaar.
Dat kan voorkomen bij "Network File System". De client zal "gewoon" een mount doen.

En mijn inschatting is dat bij daadwerklijk van de remote disk gebruik maken,
dat dan de tcpwrappers (NFS is overigens UDP) wel verschil maken.

Leven en laten leven