Re: backports

On Thu, 27 Oct 2016 12:08:14 +0200
Paul van der Vlis <paul@vandervlis.nl> wrote:

> Ik weet wat Debian is. Mijn vraag is wat voor voordelen het biedt
> boven Debian maet sysvinit-core, afgezien van een simpeler
> installatie.

Devuan gaat binnenkort over op vdev ipv udev. Dan kan (dacht ik)
libsystemd er ook uit. Maar ik meende begrepen te hebben dat libsystemd
o.a. een soort compatibiliteits library is voor progs die zonder
systemd draaien, maar ik weet er het fijne niet van.

> Dat heeft Devuan ook nog volgens mij.

Klopt, maar als het aan de gemeenschap ligt daar niet erg lang meer.

> Ik vind het jammer dat de systemd-voorstanders zo duidelijk hebben
> gewonnen bij Debian. Daardoor zijn de tegenstanders wellicht
> weggelopen naar Gentoo, Slackware, of Devuan.

Ja, dat is jammer inderdaad. Ik hoef die binary blob niet. Ik houd het
liever simpel.

--
richard lucassen
http://contact.xaq.nl/