Re: backports

Op 27-10-16 om 11:27 schreef Richard Lucassen:

> Nooit gezeur met achterlopende software. Voor eigen gebruik dan, niet
> voor eventuele normale users.

Ik zet het ook bij gewone gebruikers in. En dan gebruik ik stable, plus
enkele backports.

> Mijn ervaring is dat men Mate een fijne interface vindt, maar dat terzijde.

Ik gebruik vaak Cinnamon, heb ik soms toch wel wat problemen mee.

> Devuan is Debian maar dan met een soort T-splitsing naar een aantal
> pakketten die zonder systemd draaien.

Ik weet wat Debian is. Mijn vraag is wat voor voordelen het biedt boven
Debian maet sysvinit-core, afgezien van een simpeler installatie.

> Nog niet voor productie, maar het wordt steeds beter.

> Ik ben ook geen tegenstander, alleen wil ik wel de keuze blijven
> houden. Dat kan nog wel tot op heden met Debian (op libsystemd na dan)

Dat heeft Devuan ook nog volgens mij.

> maar ik vind wel dat systemd gewoon door je strot geperst wordt a la MS
> in de jaren 90. Steeds meer progs hebben systemd als dependency. Maar
> het probleem is eerder een psychologisch probleem dan een technisch
> probleem. En met karakters zoals Poettering wordt het er niet beter op
> vrees ik.

Klopt.

Ik vind het jammer dat de systemd-voorstanders zo duidelijk hebben
gewonnen bij Debian. Daardoor zijn de tegenstanders wellicht weggelopen
naar Gentoo, Slackware, of Devuan.