Re: Open relay

Op 22-10-16 om 00:11 schreef Geert Stappers:

> Ding dat ik mis, eigenlijk ding dat ik vermoed, is "mydestination".
> Staat in main.cf. Als daar hotmail.com bij staat, dan heb je bestaand gedrag.

Nee, daar staat geen hotmail bij.

Wat ik op het moment doe is alles weigeren van een bepaalde afzender
(piet@puk.nl in mijn voorbeeld), en dit werkt verbazend goed.

De spam heeft namelijk steeds die afzender, en dat is ook de
"Authenticated sender", dus diegene die een paswoord zou moeten hebben
op mijn server (maar niet heeft).

Dit heb ik gedaan door een extra "check_sender_access" toe te voegen
voor "permit_sasl_authenticated".

Ik ben bang dat ze een andere afzender gaan gebruiken, maar tot nu toe niet.

Ik begrijp er niks van hoe ze dit voor elkaar krijgen.