Re: Remote access toestaan naar MariaDB server

Hoi Paul,

Wij doen dit als volgt:: mysql tunnelen over ssh. Kan met elke ssh client (putty, onder windows) maar wij gebruiken navicat:

https://www.navicat.com/download/

Dit is een mysql client met ingebouwde ssh functionaliteit. Maakt eerst een ssh naar je mysql server, en van daaruit connect ie naar mysql op localhost.

Hoef je dus alleen ssh open te zetten.

Groet,
MJ